Obec Horní Kruty jako základní územně samosprávný celek je založena na základě ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů, jako základní územně samosprávný celek dle čl. 99 tohoto právního předpisu. Základním právním předpisem pro činnost obcí je zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších předpisů.
Obec je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Ve věcech patřících do samostatné působnosti obce rozhoduje zastupitelstvo obce, ktré je 7 členné. Zastupitelstvo obce rozhoduje o záežitostech mu vyhrazených v §84 128/2000Sb., Zákona o obcích. V obci není volena Rada, její pravomoc vykonává starosta. Starosta zastupuje obec navenek.
Obec spravuje své záležitosti samostatně (dále jen "samostatná působnost"). Státní orgány a orgány krajů mohou do samostatné působnosti zasahovat, jen vyžaduje-li to ochrana zákona, a jen způsobem, který zákon stanoví. Rozsah samostatné působnosti může být omezen jen zákonem. Státní správu, jejíž výkon byl zákonem svěřen orgánu obce, vykonává tento orgán jako svou přenesenou působnost.
Nadřízeným správním orgánem v přenesené působnosti jsou příslušné správní úřady dle dané agendy. Nadřízeným orgánem je Krajský úřad Středočeského kraje.
V samostatné působnosti je dozorovým, kontrolním a metodickým orgánem Ministerstvo vnitra ČR.
pondělí | 8:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
úterý | 8:00 – 11:30 | |
středa | 8:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
čtvrtek | 8:00 – 11:30 | |
pátek | 8:00 – 11:30 |
Úřední hodiny
pondělí | 8:00 - 11:30 | 12:30 - 17:00 |
úterý | 8:00 - 11:30 | |
středa | 8:00 - 11:30 | 12:30 - 17:00 |
čtvrtek | 8:00 - 11:30 | |
pátek | 8:00 - 11:30 |
Žádost o poskytnutí informace se podává
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Podání podnětů, stížností petic apod. je možné prostřednictvím elektronické podatelny, nebo písemně poštou, osobně během úředních hodin na adrese obce.
Jedná-li se o podnět k zastupitelstvu obce, postačí volnou formou.
Obec Horní Kruty vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
Obecně závazné vyhlášky jsou po svém schválení vždy vyvěšeny na úřední desce obce.
Předhle všech aktuálně platných obecně závazných vyhlášek je zde.
Obec nevydala sazebník úhrad za poskytování informací.
Odpověď na žádost dle zákona č. 106 ze dne 22.10.2024.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 119.33 kB
Odpověď na žádost o poskytnutí informace ze dne 3.9.2019 (71.94 kB)
Odpověď na žádost o informace podle zákona č. 106/1999Sb. ze dne 19.12.2019
Odpověď na žádost o poskytnutí informace ze dne 11.3.2021.pdf (256.72 kB)
Odpověď na žádost ze dne 11.8.2021 (100.65 kB)
Centrální seznam všech dosud popsaných životních situací naleznete na Portálu veřejné správy České republiky.
Úkony, které jsou na našem úřadě nejčastěji řešené jsou:
Platba místního poplatku za komunální odpad
Platba místního poplatku za psa
Pokud Vás nebaví neustále kontrolovat, zda je na našich stránkách něco nového a zároveň nechcete přijít o dění v obci, kde bydlíte, vyplňte výše Váš e-mail a my Vás budeme pravidelně informovat.